OBCHODNÉ PODMIENKY

Základné informácie

Tieto obchodné podmienky sa vzťahujú na zmluvy uzatvorené na diaľku medzi predávajúcim a kupujúcim podľa Zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku.

Predávajúcim je: Skeeneffect, s. r. o., Kutlíková 17, Bratislava852 50. IČO 55 473 491.

E-mail: info @skeeneffect.sk
Tel. č. +421 905 207 394

Kupujúcim je spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti zamestnania alebo povolania. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi podľa Obchodného zákonníka č. 513/1991 Zb.

Orgánom dozoru pre ochranu spotrebiteľa je Inšpektorát SOI pre Bratislavský kraj, Prievozská 32, P.O. Box 5,820 07 Bratislava 27.

Objednávka a uzavretie zmluvy

Odoslanie objednávky kupujúcim sa považuje za návrh na uzavretie zmluvy podľa Občianskeho zákonníka, na základe ponuky predávajúceho (napríklad prostredníctvom sociálnych sietí alebo e-mailu). K uzavretiu zmluvy dochádza potvrdením objednávky zo strany predávajúceho.

Predmetom objednávky je kúpa tovaru.

Ceny tovaru

Všetky ceny produktov a služieb sú konečné, vrátane všetkých daní. Predávajúci nie je platiteľom DPH. Cena produktu nezahŕňa náklady na doručenie.

Platba za tovar

Predávajúci akceptuje platbu za objednaný tovar alebo služby nasledujúcimi spôsobmi:

  • Bezhotovostne prevodom na bankový účet predávajúceho IBAN: SK7511000000002943152105, vedený v Tatra Banke, a.s.
  • Bezhotovostne platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány
  • Dobierkou v hotovosti pri prevzatí tovaru

Súčasťou objednávky je povinnosť kupujúceho zaplatiť cenu predávajúcemu za objednaný tovar.

Možnosti doručenia – poštovné

Predávajúci doručí tovar na adresu určenú kupujúcim v objednávke. Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný zaplatiť predávajúcemu náklady spojené s balením a dodaním tovaru v zmluvnej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklad spojený s dodaním tovaru.

Dodanie tovaru

Ak nie je dodacia lehota uvedená pri produkte, platí, že predávajúci dodá kupujúcemu tovar najneskôr do 30 dní.

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia  osoba (s výnimkou dopravcu) prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

a) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
c) tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu

Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia  zakúpeného tovaru. Toto právo môže využiť len spotrebiteľ.

Tovar sa považuje za prevzatý kupujúcim okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia  osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa:

d) tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru,  ktorý bol dodaný ako posledný,
e) dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu,
f)tovar dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného tovaru.

Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie zakúpeného tovaru, aj pred  začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.

Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je:
g) poskytnutie služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a spotrebiteľ vyhlásil, že bol riadne poučený o tom, že vyjadrením tohto súhlasu stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, a ak došlo k úplnému  poskytnutiu služby,
h) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, ∙ predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
i) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní  porušený,
j) predaj tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným tovarom.

Kupujúci takisto nemôže odstúpiť od zmluvy, ak je jej predmetom poskytnutie služieb  súvisiacich s činnosťami v rámci voľného času a podľa ktorej sa predávajúci zaväzuje  poskytnúť tieto služby v dohodnutom čase alebo v dohodnutej lehote. Z tohto dôvodu nie je  možné odstúpiť od zmluvy pri službe prenájmu tovaru na konkrétny termín.

Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie zmluvy v písomnej podobe alebo na inom  trvalom nosiči (napr. e-mailom), prípadne odoslaním vyplneného formulára, ktorý je súčasťou  týchto obchodných podmienok.

Právo na odstúpenie od zmluvy je možné uplatniť odoslaním oznámenia o odstúpení od  zmluvy aj v posledný deň 14-dňovej lehoty.

Po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy predávajúci vráti najneskôr do 14 dní  kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou,  vrátane nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov a poplatkov. Predávajúci  vráti platbu rovnakým spôsobom, ako kupujúci použil pri svojej platbe. Kupujúci sa môže s  predávajúcim dohodnúť aj na inom spôsobe vrátenia platby.

Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne  zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný  predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na doručenie, ktoré  si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.

Pri odstúpení od zmluvy predávajúci nie je povinný vrátiť kupujúcemu platby pred tým, ako  mu je tovar doručený alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu,  ibaže predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním  poverenej osoby.

Kupujúci je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť  alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru.  Táto lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v  posledný deň lehoty.

Pri odstúpení od zmluvy znáša kupujúci iba náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo  osobe poverenej predávajúcim na prevzatie tovaru a aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý  vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty.

Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého  zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností  a funkčnosti tovaru.

Kupujúci má po doručení tovaru možnosť odskúšať jeho funkčnosť, nemôže však tovar  používať, ak odstupuje od zmluvy. Na účely zistenia povahy, charakteristík a funkčnosti  tovaru by mal spotrebiteľ s tovarom manipulovať a skontrolovať ho len takým spôsobom,  akým by mu to bolo umožnené v „kamennom“ obchode. Od kupujúceho sa vyžaduje, aby  počas lehoty na odstúpenie od zmluvy s tovarom manipuloval a kontroloval ho s náležitou  starostlivosťou.

Reklamačný poriadok 

Predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že tovar pri prevzatí nemá vady. Najmä predávajúci zodpovedá kupujúcemu, že v dobe, kedy kupujúci tovar prevzal:

  1. má tovar vlastnosti, ktoré si strany dojedali, a ak chýba dojednanie, má také vlastnosti, ktoré predávajúci alebo výrobca popísal alebo ktoré kupujúci očakával s ohľadom na povahu tovaru a na základe reklamy predávajúcim vykonanej,
  2. a tovar hodí k účelu, ktorý pre jeho použitie predávajúci uvádza alebo ku ktorému sa tovar tohoto druhu obvykle používa,
  3. tovar zodpovedá akosti alebo prevedeniu dohodnutej vzorky alebo predlohy, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy,
  4. je tovar v zodpovedajúcom množstve alebo hmotnosti a
  5. tovar vyhovuje požiadavkám právnych predpisov.

Ak sa vada prejaví v priebehu šiestich mesiacov od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol chybný už pri prevzatí. Kupujúci je oprávnený uplatniť práva z vady, ktorá sa vyskytne u spotrebného tovaru v dobe dvadsať štyri mesiacov od prevzatia. Toto ustanovenie sa nepoužije pri tovare predávaného za nižšiu cenu pre vadu, pre ktorú bola nižšia cena dohodnutá, na opotrebenie tovaru spôsobené jeho obvyklým užívaním, pri použitom tovare pre vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú tovar mal pri prevzatí kupujúcim, alebo ak to vyplýva z povahy tovaru.

V prípade výskytu vady môže kupujúci predávajúcemu predložiť reklamáciu a požadovať:a) ak ide o vadu, ktorú je možné odstrániť:

  • bezplatné odstránenie vady tovaru,
  • výmenou tovaru za nový tovar,

b) ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť:

  • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
  • odstúpiť od zmluvy.

Kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy,

  1. ak má tovar vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady,
  2. ak nemôže tovar riadne užívať pre opakovaný výskyt vady alebo vád po oprave,
  3. ak nemôže riadne tovar užívať pre väčší počet vád tovaru.

Predávajúci je povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni, v ktorej je prijatie reklamácie možné, prípadne i v sídle alebo mieste podnikania. Spotrebiteľ môže reklamáciu uplatniť aj u osoby určenej predávajúcim. Ak reklamáciu spotrebiteľa vybavuje osoba určená predávajúcim, táto môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného tovaru, inak reklamáciu postúpi na vybavenie predávajúcemu. Predávajúci je povinný kupujúcemu vydať písomné potvrdenie o tom, kedy kupujúci právo uplatnil, čo je obsahom reklamácie a aký spôsob vybavenia reklamácie kupujúci požaduje, ako aj potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie.

Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba, je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach vyplývajúcich z chybného plnenia. Na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z práv vyplývajúcich mu z chybného plnenia si uplatňuje, je Predávajúci alebo ním poverený pracovník alebo určená osoba, povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do troch pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamách, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu tovaru, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. . Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vrátane odstránenia vady musí vybaviť ihneď, pričom v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr. Vybavenie reklamácie vrátane odstránenia vady však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Márne uplynutie tejto lehoty sa považuje za podstatné porušenie zmluvy a kupujúci má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu tovaru za nový tovar. Za okamih uplatnenia reklamácie sa považuje moment, kedy dôjde prejav vôle kupujúceho (uplatnenie práva z chybného plnenia) predávajúcemu.

Predávajúci písomne informuje kupujúceho o výsledku reklamácie, a to najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

Právo z chybného plnenia kupujúcemu nepatrí, ak kupujúci pred prevzatím veci vedel, že vec má vadu, alebo ak kupujúci vadu sám spôsobil.

V prípade oprávnenej reklamácie má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov vzniknutých v súvislosti s uplatnením reklamácie. Toto právo môže kupujúci u predávajúceho uplatniť v lehote do jedného mesiaca po uplynutí záručnej doby.

Voľbu spôsobu reklamácie a jej vybavenia, ak je viacero možností, má kupujúci.

Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom práv z chybného plnenia sa riadia § 499 až 510, § 596 až 600 a § 619 až 627 zákona č. 40/1964 Zb. Občianskeho zákonníka v znení neskorších predpisov a zákonom č. 250/2007 Z. z., o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.

Ďalšie práva a povinnosti strán súvisiace so zodpovednosťou predávajúceho za vady upravuje reklamačný poriadok predávajúceho.

V prípade, že si objednáte produkt s obsahom alkoholu (napr. víno). Kuriér bude pri odovzdaní vašej zásielky s alkoholickým produktom kontrolovať váš vek z dôvodu zákazu predaja alkoholu osobám mladším ako 18 rokov.

Alternatívne riešenie sporov

Nakupujúci – spotrebiteľ – má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu  (napríklad e-mailom), ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho  reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho spotrebiteľské práva. Ak  predávajúci odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej  odoslania, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu  alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ARS) podľa zákona 391/2015 Z.z. ARS  subjektami sú orgány a oprávnené právnické osoby podľa §3 zákona 391/2015 Z.z. Zoznam  subjektov ARS je možné nájsť na stránke Ministerstva hospodárstva SR www.mhsr.sk. Návrh  môže spotrebiteľ podať spôsobom určeným podľa §12 Zákona 391/2015 Z.z.

Spotrebiteľ môže podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy alternatívneho riešenia sporov  RSO, ktorá je dostupná online na https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm.

Alternatívne riešenie sporov môže využiť len spotrebiteľ – fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní  a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Alternatívne riešenie sporov sa týka len sporu medzi  spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so  spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporov sa týka len zmlúv uzatvorených na  diaľku. Alternatívne riešenie sporov sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu  20 EUR. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie  alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR s DPH.

Ochrana osobných údajov

Účelom spracovania osobných údajov je ich využitie na plnenie spotrebiteľskej zmluvy, ktorú  predávajúci uzatvára s kupujúcim vytvorením objednávky. Táto spotrebiteľská zmluva je  zároveň právnym základom pre spracúvanie osobných údajov kupujúceho. Poskytnutie  osobných údajov kupujúceho je zmluvnou požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie  zmluvy. Poskytnutie osobných údajov je podmienkou pre nákup u predávajúceho. Ak  kupujúci neposkytne všetky požadované osobné údaje predávajúcemu, môže to mať za  následok neuzavretie kúpnej zmluvy.

Predávajúci pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane  osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné na uzavretie spotrebiteľskej  zmluvy.

Predávajúci spracúva bežné osobné údaje kupujúceho.

Osobné údaje kupujúceho sú v informačnom systéme predávajúceho uchovávané po dobu 10  rokov.

Kupujúci má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje e-mailom alebo písomne.

Osobné údaje môžu byť pre účely plnenia spotrebiteľskej zmluvy poskytnuté tretím stranám,  napríklad doručovacím a prepravným spoločnostiam, spoločnosti, ktorá spracúva účtovné  doklady, spoločnosti poskytujúcej platobné alebo fakturačné služby.

Osobné údaje kupujúceho sa nezverejňujú.

Predávajúci môže využívať softvérové riešenie, ktoré spracúva osobné údaje v tretej krajine,  ktorá zaručuje primeranú úroveň ochrany osobných údajov.

Kupujúci má právo získať od predávajúceho potvrdenie o tom, aké osobné údaje kupujúceho  sa spracúvajú v systéme predávajúceho. Kupujúci má právo získať prístup k takýmto údajom  a tiež informácie na aký účel sa spracúvajú, aké kategórie údajov sa spracúvajú, komu sa  osobné údaje poskytujú, ako dlho sa osobné údaje uchovávajú, či existuje automatizované  individuálne rozhodovanie vrátane profilovania.

Prvé poskytnutie vyššie uvedených osobných údajov kupujúcemu je bezplatné. Opakované  poskytnutie osobných údajov, o ktoré kupujúci požiada, bude spoplatnené ako  administratívny poplatok vo výške 5€.

Kupujúci môže od predávajúceho požadovať opravu alebo doplnenie neúplných osobných  údajov, ktoré sa týkajú kupujúceho. Kupujúci môže žiadať vymazanie jeho osobných údajov  alebo obmedzenia spracovania týchto údajov. Kupujúci môže aj namietať spracúvanie  osobných údajov.

Spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné aj na účely archivácie (pre splnenie  povinnosti predávajúceho na základe právnych predpisov SR, napríklad uchovávanie  účtovných dokladov po dobu 10 rokov). Ak bude kupujúci žiadať o vymazanie osobných  údajov, ktoré sa spracúvajú v súvislosti s kúpnou zmluvou, jeho žiadosť môže byť zamietnutá.

Kupujúci má právo, aby predávajúci obmedzil spracúvanie jeho osobných údajov, ak kupujúci  namieta správnosť osobných údajov, a to počas obdobia umožňujúceho predávajúcemu overiť  správnosť osobných údajov.

Kupujúci má právo získať osobné údaje, ktoré sa ho týkajú a ktoré poskytol predávajúcemu,  v štruktúrovanom, bežne používanom a strojovo čitateľnom formáte. Kupujúci má právo  preniesť tieto osobné údaje inému prevádzkovateľovi, ak je to technicky možné.

Kupujúci má právo namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely priameho  marketingu. Rovnako môže namietať, ak sa jeho osobné údaje spracúvajú na účely  oprávneného záujmu predávajúceho.

Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať Úradu  na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane osobných údajov.

Vyššie uvedené informácie o ochrane osobných údajov sa týkajú aj predzmluvných vzťahov  (napríklad vyžiadanie dopytu, cenovej ponuky či informácií o tovare a službách  predávajúceho).

Predávajúci môže spracúvať osobné údaje existujúcich zákazníkov na marketingové účely  (napríklad pre odosielanie newslettra alebo e-mailov o novinkách, zľavách, akciách a pod.) aj  bez predchádzajúceho súhlasu kupujúceho. Pre tento účel predávajúci spracúva nevyhnutné  údaje zákazníka, ktorými sú meno, priezvisko a e-mailová adresa kupujúceho. Ak zákazník  nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže kedykoľvek  vyjadriť napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu predávajúceho so žiadosťou o  odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe.

Osobné údaje zákazníkov využívané na marketingové účely nebudú poskytnuté tretím  stranám, taktiež nebudú zverejnené.

Odosielateľ pri spracovaní osobných údajov postupuje v zmysle Zákona č. 18/2018 o ochrane  osobných údajov a spracúva iba osobné údaje nevyhnutné pre odoslanie newslettra.

Odosielateľ spracúva bežné osobné údaje návštevníka. Osobné údaje návštevníka sú v  informačnom systéme odosielateľa uchovávané do doby, kým sa návštevník neodhlási z  odberu newslettra.

Ak návštevník nesúhlasí so spracovaním údajov na marketingové účely, svoj nesúhlas môže  návštevník kedykoľvek vyjadriť napríklad odoslaním správy na e-mailovú adresu odosielateľa  so žiadosťou o odhlásenie z newslettra alebo kliknutím na link uvedený v e-mailovej správe.

Osobné údaje môžu byť prenášané do tretích krajín, ktoré zaručujú primeranú úroveň ochrany  osobných údajov.

Návštevník má právo a možnosť aktualizovať osobné údaje, využívané na marketingové  účely, napríklad e-mailom.

Návštevník pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú na marketingové  účely, môže podať Úradu na ochranu osobných údajov návrh na začatie konania o ochrane  osobných údajov.

Odstúpenie od zmluvy

Formulár na odstúpenie od zmluvy v PDF formáte stiahnete tu.